Egy új keletű szakma: ez a feladata egy közösségi média menedzsernek

Egy új keletű szakma: ez a feladata egy közösségi média menedzsernek

A közösségi média manapság már a legtöbbek számára a hétköznapi élet részét képezi. Sőt, szerepe már a vállalati életben is megkérdőjelezhetetlen. Gyakorlatilag minden nagyobb cég, továbbá a kis- és középvállalkozások nagyrésze is jelen van valamelyik közösségi portálon, hisz ennek hiányában jelentős hátrányba kerülhetnének versenytársaikkal szemben. Önmagában persze a közösségi médiás jelenlét nem garancia a sikerre, az ott történő megjelenés módja és minősége viszont annál inkább az lehet. Ezért felel többek között egy közösségi média menedzser, akik szolgálataira mostanság egyre több cég tart igényt. Az ő munkakörük kerül most bemutatásra!

Kik azok a közösségi média menedzserek?

A közösségi média menedzser az a személy, aki a cég márkájának képviseléséért felel a különböző social médiás felületeken. Az ezeken a portálokon való megjelenéssel kapcsolatos arculattervezés, hirdetés készítés, tartalomgyártás és közösségépítés mind-mind az ő felelősségei közé tartozik. Munkakörüket gyakran hasonlítják a PR menedzserekéhez, hisz nagyrészben ők is hasonló feladatokat látnak el, csak ehhez más csatornákat használnak.

A pozícióval járó felelősség megkérdőjelezhetetlen, hisz gondoljunk csak bele, hogy mi magunk is hányszor használjuk ezeket a felületeket arra, hogy egy cég tevékenységi körével kapcsolatban információkhoz jussunk. Emellett egy-egy marketing kampány sikeressége is a közösségi média hatékony használat múlhat, ami által a vállalat jelentős bevételekhez juthat, vagy eshet el – attól függően, hogy miként tevékenykednek ezen platformokon.

Készségek, amelyekre egy közösségi média menedzsernek szüksége van

A közösségi média felületek üzletileg is hatékony kezelése sokkal komplexebb feladatkör, mint azt elsőre gondolnánk, ebből adódóan készségek széles tárházát igénylik. Az első és legfontosabb talán a nagymértékű kreativitás, hisz a márkaépítés alapvető feltétele a kreatív tartalomgyártás és megjelenés. Sokszor a cégek – például Győrben is – a social medián keresztül megvalósított innovációinak köszönhetik a megemelkedett eladásaikat, ezen innovációk pedig kreatív készségek nélkül gyakorlatilag megvalósíthatatlanok. Ehhez a képességhez kötődik szorosan a szövegírói kompetencia, aminek ugyancsak célszerű birtokában lenni, ha közösségi média menedzserként szeretnénk elhelyezkedni. Ez a képesség azért fontos, mert a pozíció egyik fő feladatát a cég nevében történő kommunikáció jelenti, és az egyes üzenetek sikeres közvetítéséhez létfontosságú a jó fogalmazási készség.

közösségi média menedzser feladatai

Nem mehetünk el továbbá az analitikus gondolkodásmód mellett sem. A közösségi média felületein belül lehetőség nyílik különböző analitikák megtekintésére, aminek kielemzéséhez, majd az ezekből való következtetések levonásához fontos a logikán alapuló gondolkodásmód. Végezetül pedig a stratégia alkotói képességet említenénk, mint a közösségi média menedzsereket jellemző nélkülözhetetlen tulajdonságot. A márkaépítés hosszú és rövid távú stratégiaalkotás nélkül ugyanis nem megy, egy ilyen területen dolgozó szakembernek tehát az aktuális trendek alapján képesnek kell lennie minkét időintervallumra szóló terveket készítenie. Ezek voltak tehát a legfontosabb kvalitások, továbbiakért az alábbi cikket érdemes elolvasni:

https://marketingtipp.hu/ha-ezekkel-a-tulajdonsagokkal-rendelkezel-akkor-kivalo-kozossegi-media-menedzser-vagy/

Milyen feladatokat lát el egy közösségi média menedzser?

Ahogy arra az előzőekben is utaltunk a közösségi média menedzser egyik legfontosabb feladata az ezeken a platformon való megjelenéssel kapcsolatban a stratégiaalkotás. Ez azt jelenti, hogy egy olyan közösségi médiás stratégiát kell megterveznie, ami összhangban van a cég marketing tevékenységével és segíti az ezzel kapcsolatos célok elérését. Szintén fontos feladata, hogy készítsen egyfajta tartalomnaptárat, azaz szabályoznia kell, hogy mikor és milyen tartalmak jelenjenek meg a cég social média felületein. Ezenkívül a hirdetések sem maradhatnak el, hisz ez az egyik legjobb módja annak, hogy a cég ajánlatát eljuttassa a potenciális ügyfelekhez. Mindezek mellett a versenytársakat is érdemes nyomon követnie, hisz az ő közösségi médiás tevékenységükből, sikereikből és kudarcaikból rendkívül sok tanulság vonható le, melyek segítségével alakíthatja a munkáltatójának a social médiás aktivitását is. Ezen legfontosabb feladatokon túl további, a munkakörrel kapcsolatos teendőkért az alábbi cikket ajánlott elolvasni:

https://matebalazs.hu/kozossegi-media-menedzser.html

Álláskeresőként pedig mindenképpen vessünk egy pillantást a https://gyorallas.hu/ főoldalára, ahol akár hasonló jellegű pozíciókat is találhatunk.

 

GyorAllas.hu / N.G.