Álláslehetőségek, munkahelyek: Győr

Betartandó szabályok a céges e-mailezés során
Betartandó szabályok a céges e-mailezés során

Az e-mail manapság már a vállalati kommunikáció alapvető és nélkülözhetetlen részét képezi. Ügyfelekkel, partnerekkel, kollégákkal és a vezetőséggel egyaránt folyhat digitális formában a kommunikáció, melynek során – akárcsak a személyes interakciók alkalmával – érdemes betartanunk bizonyos...

A legfontosabb tudnivalók a coworking irodákról
A legfontosabb tudnivalók a coworking irodákról

Manapság egyre többen választják a szabadúszó életmódot, aminek egyik legnagyobb előnye, hogy gyakorlatilag helytől és időtől függetlenül dolgozhatnak. Ez a fajta szabadság rendkívül kényelmes tud lenni, ugyanakkor bizonyos időközönként a legtöbbekben felmerül az érzés, hogy kiszakadva az otthoni...

Versenyhelyzet a munkahelyen: hogyan kezeljük?
Versenyhelyzet a munkahelyen: hogyan kezeljük?

A versengés gyakorlatilag az egész életünk során végig kísér bennünket, beleértve többek között a sportot, az iskolát vagy a munkahelyet. Ez utóbbi azért is érdekes, mivel életünk egy jelentős részét a munkahelyünkön töltjük, tehát kvázi majdnem minden nap versenyhelyzetben vagyunk. A következőkben...

Jelek, amelyekből gyaníthatjuk, hogy nem kedvel a főnök
Jelek, amelyekből gyaníthatjuk, hogy nem kedvel a főnök

A munkahelyünkhöz való viszonyulásunkat jelentős mértékben befolyásolja, hogy a közvetlen felettesünk milyen magatartást tanúsít az irányunkba. Talán mondani sem kell, hogy a támogatása és bizonyos fokú szimpátiája tudatában sokkal kellemesebben és produktívabban telnek hétköznapjaink. Ha viszont...

Alkalmazott vagy vállalkozó? Mik az előnyök, hátrányok?
Alkalmazott vagy vállalkozó? Mik az előnyök, hátrányok?

Karrierje során szinte mindenki eljátszik a gondolattal, hogy felhagyva az alkalmazotti élettel milyen is lehetne egy saját vállalkozásba fogni. Vannak, akik a tettek mezejére is lépnek, és az anyagi kockázatot is vállalva nekifognak saját üzletük kiépítésének. Mások inkább a biztonságot választják...

Hogyan kezeljük a legidegesítőbb kollégákat?
Hogyan kezeljük a legidegesítőbb kollégákat?

Egy munkahelyen sokszor rá vagyunk kényszerülve arra, hogy olyanokkal is együtt dolgozzunk, akik egyébként személyiségüket tekintve meglehetősen távol állnak tőlünk. Sőt, az is lehet, hogy nem csupán távol állnak, hanem egyenesen idegesítenek is bennünket. Fontos azonban, hogy a helyén kezeljük a...

Tanácsok a munkahelyi lámpaláz leküzdéséhez
Tanácsok a munkahelyi lámpaláz leküzdéséhez

Valószínűleg mindenki érzett már szorongató izgalmat munkahelyi szituációban, például egy meeting vagy konferencia megtartása során, esetleg egy tárgyaláson való részvétel előtt. Az erős szívdobogás, a remegő kezek és lábak, a kiszáradó száj és az izzadó tenyér csak néhány jellemző azok közül,...

Munkahelyi hibáink: miként kezeljük őket?
Munkahelyi hibáink: miként kezeljük őket?

A munkavégzés magában hordozza a hibázás lehetőségét, és többször vagy kevesebbszer, de mindenki követ el baklövéseket munkája során. Persze egyáltalán nem mindegy ezek gyakorisága, illetve súlyossága, hisz adott esetben akár az állásunk is múlhat rajta. Ezenkívül a hibázással kapcsolatban még egy...

Munkaközi szünet: ennyi pihenőidővel gazdálkodhatunk
Munkaközi szünet: ennyi pihenőidővel gazdálkodhatunk

Természetes, hogy a munkaidő során szükségünk van némi pihenőre. Erre pedig bizonyos feltételek teljesülése esetén minden lehetőségünk adott is, a Munka Törvénykönyve ugyanis egyértelmű iránymutatásokat fogalmaz meg a munkaközi szünettel kapcsolatban. Sajnos sokszor a munkaközi szünet bizonyos...

Munkahelyi kommunikáció: így lehet hatékony!
Munkahelyi kommunikáció: így lehet hatékony!

A hatékony munkahelyi kommunikáció a sikeres együttműködés egyik alapfeltétele. Valószínűleg mindenki megtapasztalta már, hogy milyen kellemetlenségeket, nézeteltéréseket tud szülni egy-egy rosszul értelmezett szóbeli utasítás, szerencsétlenül megfogalmazott e-mail. A rossz kommunikáció sajnos...

A karrierromboló munkahelyi szokások nyomában
A karrierromboló munkahelyi szokások nyomában

A munkahelyi szokásaink nagymértékben befolyásolják a munkával és a karrierépítéssel kapcsolatos sikereinket, kudarcainkat. A rossz szokások jó eséllyel ez utóbbiak gyakoriságát növelik, hisz egy-egy negatív berögződés számtalan csalódáshoz vezethet a munkahelyi életben. Persze a változtatás...

Mi az a munkahelyi mobbing? Mit tehetünk ellene?
Mi az a munkahelyi mobbing? Mit tehetünk ellene?

A hétköznapjaink egy jelentős részét a munkahelyünkön töltjük, így korántsem mindegy milyen habitusú, jellemű és mentalitású emberekkel kell együtt dolgoznunk. Súlyos következményei lehetnek a mentális és fizikai egészségünkre nézve, ha mindennap félve, esetleg gyomorgörccsel indulnánk munkába az...

Hogyan legyünk proaktívabbak a munkahelyünkön?
Hogyan legyünk proaktívabbak a munkahelyünkön?

Az álláshirdetésekben szereplő elvárosok között számos alkalommal találkozhatunk a proaktív szemlélettel, mint megfogalmazott elvárással. Ez nem csoda, hisz a felgyorsult üzleti életben döntő lehet a sikerességet illetően, hogy az adott cég munkavállalói mennyire cselekvőképesek, mennyire képesek...

Így dolgozhatsz hatékonyan nyomás alatt is!
Így dolgozhatsz hatékonyan nyomás alatt is!

A munkavégzéssel sajnos sok esetben együtt jár a megemelkedett stressz is, ami leggyakrabban a teljesítménykényszerből adódik. Minden bizonnyal a munkavállalók döntő többségével előfordult már, hogy rengeteg munka szakadt a nyakába, vagy esetleg kifejezetten nehéz, már-már megoldhatatlannak tűnő...

Milyen egy startupnál dolgozni?
Milyen egy startupnál dolgozni?

Nem mindenkit vonz a nagyvállalati élet, sokan gondolkodnak úgy, hogy inkább egy olyan vállalatnál szeretnének elhelyezkedni, ahol nagyobb teret kaphatnak az ötleteik kibontakoztatására, ami által sokkal inkább fontosabbnak érezhetik munkájukat. Az ilyesfajta önmegvalósító attitűd kiválóan...

Munkahelyi viták és konfliktusok: mit tegyünk és mit ne?
Munkahelyi viták és konfliktusok: mit tegyünk és mit ne?

A konfliktusok, nézeteltérések az életünk részét képezik, gyakorlatilag lehetetlen elkerülni, hogy néha ne kelljen ütköztetni nézeteinket bizonyos kérdéseket illetően. Egy munkahelyi környezetben ez hatványozottan igaz, hisz a munkavállalók között egyfajta versenyhelyzet is fennáll. Ebből adódóan...

Nemet mondani a főnöknek? Így tegyük!
Nemet mondani a főnöknek? Így tegyük!

Munkavállalóként a legtöbben igyekszünk eleget tenni főnökeink elvárásainak, ebből adódóan pedig nem szívesen mondunk nemet bármilyen feladatra, kiadott utasításra még akkor sem, ha valamilyen körülményből adódóan az észszerűség ezt diktálná. Ennek következményeként hajlamosak lehetünk túlvállalni...

Miként tudjuk javítani munkahelyi koncentrációnkat?
Miként tudjuk javítani munkahelyi koncentrációnkat?

A koncentráció a hatékony munkavégzés alapja. Sajnos manapság a rengeteg külső ingerből kifolyólag sokkal nehezebb koncentráltnak maradni a munkahelyen. Azok pedig, akik otthonról dolgoznak talán még nehezebb helyzetben vannak ilyen szempontból, hisz sokkal nagyobb a kísértés a közösségi média...

A munkahelyi burnout és boreout jelensége
A munkahelyi burnout és boreout jelensége

A mindennapi hangulatunkat nagyban befolyásolja, hogy miként érezzük magunkat a munkahelyünkön. Ha elégedetlenek vagyunk állásunkkal és rossz szájízzel járunk be dolgozni, annak több következménye is lehet. Ebből fogunk most bemutatni kettőt, méghozzá a burnout- és boreout-szindrómákat. Előbbi...

Hogyan kedveltessük meg magunkat a kollégáinkkal?
Hogyan kedveltessük meg magunkat a kollégáinkkal?

Egy munkahelyen akkor tudjuk csak igazán jól érezni magunkat, ha jó kapcsolatot ápolunk a munkatársainkkal. Ez azért is indokolt, mert egyrészt nem kevés időt töltünk a társaságukban, másrészt a legtöbb pozícióval járó munkakör megköveteli a kollégákkal való hatékony együttműködést, ami szinte...

Amit a felmondási idővel kapcsolatban tudni érdemes
Amit a felmondási idővel kapcsolatban tudni érdemes

A felmondási idővel kapcsolatos jogszabályok tartalmi elemeivel nem csak a munkáltatóknak, de a munkavállalóknak is fokozottan érdemes tisztában lenniük. Különösen igaz ez egy járványhelyzettel terhelt időszakban, mikor a munkaerőpiacon bekövetkezett munkahelyváltások száma a megszokottnál jóval...

Generációs különbségek a munkahelyen: miként kerülhetőek el a konfliktusok?
Generációs különbségek a munkahelyen: miként kerülhetőek el a konfliktusok?

A munkahelyi légkör döntően befolyásolhatja azt, hogy miként vélekednek a munkavállalók az adott vállalatról. Magától értetődő, hogy senki sem szeretne olyan cégnél dolgozni, ahol a mindennapok részét képezik a konfliktusok, és gyakorlatilag nem telik el olyan munkanap, hogy ne alakulnának ki...

Szabadság: érdemes előre tervezni!
Szabadság: érdemes előre tervezni!

Pihenésre minden munkavállalónak szüksége van az év során. Erre pedig meg is van a lehetőségük, méghozzá szabadság formájában. A szabadság kérdése ugyanakkor sok belsős konfliktus forrása is lehet, főként például a nyári időszakban, mikor a legtöbben nyaralás céljából hosszabb időszakra is távol...

Amit a próbaidővel kapcsolatban érdemes tudni
Amit a próbaidővel kapcsolatban érdemes tudni

Egy meghirdetett pozíció elnyerése még önmagában nem garancia arra, hogy sikeresen karriert is tudunk építeni az adott vállalatnál. A munkaviszony ugyanis általában próbaidővel kezdődik, ami egyfajta teszt időszakként szolgál mindkét fél részére annak érdekében, hogy eldöntsék, valóban működni...

Így teheted magad nélkülözhetetlenné a munkahelyeden!
Így teheted magad nélkülözhetetlenné a munkahelyeden!

Nélkülözhetetlenné válni a munkahelyen nem egyszerű és gyakran meglehetősen hosszadalmas folyamat. Megéri azonban erre törekedni, hisz sikeres megvalósítása esetén a munkavállalónak nem kell aggódnia az esetleges leépítések esetén, továbbá a főnökei és a kollégái tiszteletét is elnyerheti elvégzett...